Hoe je je product kunt retourneren of ruilen

Als je een product wilt retourneren, laten repareren of omruilen, volg dan de volgende stappen:

1. Neem contact op met onze partner in je refurbed-account.

Selecteer in je refurbed-account het artikel dat je wilt retourneren of omruilen en klik op "Hulp krijgen". Geef de reden op.

Tip: Geef details en voeg foto's toe om sneller hulp te krijgen.

Customer account order view

2. Ontvang je retourlabel

Je ontvangt je retourlabel dat je kunt gebruiken om je retour gratis te verzenden. Verstuur het pakket binnen 14 dagen na ontvangst van het label.

3. Verwijder alle persoonlijke gegevens en meld je af van je accounts

Voordat je het product verzendt, maak je het beste een back-up van je persoonlijke gegevens. Zet het apparaat vervolgens terug naar de fabrieksinstellingen en meld je af bij je accounts, iCloud voor Apple en Google-account voor Android.

Zo kun je je afmelden bij iCloud en Google-account.

4. Print het label en bereid het pakket voor

Druk het retourlabel af en bevestig het op het pakket.

Verpak het product veilig: als je de originele verpakking niet meer hebt, gebruik dan een stevige en veilige verpakking. Neem bijvoorbeeld een kartonnen doos en vul de lege ruimtes op met opvulmaterialen.

Belanrijk: vermijd gewatteerde enveloppen. Deze brengen niet genoeg bescherming. Als je een reparatie of omruiling nodig hebt, stuur dan alleen je apparaat terug. Voeg geen accessoires toe.

5. Breng het pakket naar de pakketdienst

Breng het naar de pakketdienst die op het verzendlabel staat aangegeven.

Gratis verzending is alleen gegarandeerd als je het pakket met dit bedrijf verstuurt.

Zorg ervoor dat je het verzendlabel van de verkoper gebruikt. Alleen dan draagt de verkoper het transportrisico.

Belangrijk: bewaar het trackingnummer en het bewijs van verzending/afgifte. Op deze manier kun je het pakket volgen en heb je een bewijs voor het geval het niet bij de ontvanger aankomt.

6. Inspectie en oplossing

Na ontvangst van het pakket beoordelen professionals de staat van het product.

De verkoper kan pas na dit proces een oplossing bieden. Ze moeten er ook voor zorgen dat het product origineel is.

Reparatie of vervanging

De verkoper bepaalt of een product kan worden geruild of gerepareerd. Reparaties duren tussen de 2 en 7 werkdagen.

Als een reparatie of omruiling niet mogelijk is, krijg je je geld terug. Als dit buiten onze 30-dagen proefperiode valt, wordt de huidige waarde van het product terugbetaald.

Terugbetalingen

Een terugbetaling wordt normaal gesproken 2 tot 5 werkdagen na de evaluatie van de verkopers uitgegeven.

Heb je iets besteld en heb je hulp nodig?

Problemen met een bestelling? Neem contact op met de verkoper via je account.

Naar het account

Ondersteuning & service

We helpen je graag bij eventuele problemen en ontvangen graag je feedback.

Bel ons op +3280013454 of stuur een e-mail naar service@refurbed.be

Contacteer ons

Onze topproducten

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang €15 korting!

Mis nooit meer een aanbieding.

Informatie over het gebruik van persoonsgegevens vind je in ons privacybeleid.